středa 1. prosince 2010

Vyhodit nebo dát bezdomovcům. Co je lepší?

Pár bezdomovců k nám na sídliště občas chodí prohlížet kontejnery. Co tam nachází opravdu netuším, ale vcelku dost domů už přes popelnice postavila železnou klec na zámek.Už jsem asi čtyřikrát od té klece ztratil klíč a nakonec stejně chodím vynášet smetí tam, kde si ji ještě nepořídili. Nevím, proč bych měl někomu bránit v tom, aby si vzal věc, kterou já už nepotřebuji a měl z ní užitek. Podobně smýšlí několik restaurací v Brně, které svá přebytečná meníčka dávájí k dispozici bezdomovcům.
Sehnet vyjádření původců projektu nebyl zas takový problém. Ten hlavní zážitek přišel s mou návštěvou Armády spásy, kde se ta meníčka vydávájí. Přiznám se, že jsem nikdy v Armádě spásy nebyl, a tak jsem si ji představoval všelijak. Stejně tak jsem si všelijak představoval lidi, kteří tam chodí. O to větší bylo moje překvapení, když jsem tam skutečně přišel. Jídelna, kde obědy vydávají, vypadá jako milion dalších u nás. A ti hlavní, bezdomovci? Ve většině případů bych vůbec neřekl, že žijí na ulici.
O jídlo z restaurací byl obrovský zájem, a není se čemu divit. Dost pochybuju, že se k takhle kvalitní stravě dostanou častěji, než kdy na ně vyjde los v Armádě spásy. Tak si říkám, jestli není lepší nechodit na oběd do restaurací, když z toho tihle lidé mají takovou radost.
A výsledek mého výletu již brzy na http://www.munimedia.cz/kurz/on-line-zurnalistika/ .

Žádné komentáře:

Okomentovat